26.03.2024
MG znalazło się wśród dwudziestu najlepiej sprzedających się marek samochodowych w Europie* w 2023 roku. Marka MG - założona w Wielkiej Brytanii, obecnie będąca własnością SAIC Motor - zanotowała dwukrotny wzrost sprzedaży o, z 113 182 sztuk do 231 818 sztuk w zeszłym roku, osiągając udział w rynku na poziomie 1,81%.
MG wchodzi do Top 20 najlepiej sprzedających się marek samochodowych w Europie, osiągając trzycyfrowy wzrost sprzedaży w 2023 roku
105% wzrost w rejestracji nowych pojazdów był największym spośród 40 marek w Europie
MG nie zwalnia tempa i ujawniło kolejną premierę - całkowicie nowy model hybrydowy MG3, podczas Geneva Motor Show 2024
Według nowych danych zebranych przez Jato Dynamics, MG osiągnęło większą sprzedaż niż takie marki jak Cupra, Suzuki, Mini i Mazda. Tylko osiem z trzydziestu dostępnych w Europie marek chińskich producentów zarejestrowało więcej niż 1000 sprzedanych sztuk, a MG odpowiadało za aż 72% ogółu.
Według danych z 27 rynków**, Wielka Brytania pozostała największym europejskim rynkiem MG, stanowiąc 35% ogółu rejestracji. Ponadto, marka odnotowała szybki wzrost we Francji (+165%), we Włoszech (+311%) i w Hiszpanii (+321%). W 2023 roku MG było jedenastą najlepiej sprzedającą się marką w Wielkiej Brytanii, osiemnastą we Francji, piętnastą w Hiszpanii i dwudziestą pierwszą we Włoszech.
MG ZS awansowało na dziesiąte miejsce w rankingu najpopularniejszych B-SUV w Europie, a MG 4 był czwartym najczęściej rejestrowanym pojazdem elektrycznym w regionie.
MG zanotowało bardzo dynamiczny wzrost na rynkach Europy Środkowej i Wschodniej, osiągając 679,7% wzrostu w ogólnej liczbie rejestracji w porównaniu z 2022 rokiem. W 2023 roku marka zarejestrowała 8046 sztuk (+7014 więcej niż w ubiegłym roku) i wkroczyła na dwa nowe rynki - grecki i polski.
Najwyższym wskaźnikiem pod względem sprzedaży aut wykazały się Czechy (2606 zakupionych samochodów). Natomiast najlepsze wyniki w tym regionie pod względem udziału w rynku – w Unii Europejskiej – osiągnęły Słowenia i Chorwacja (po 1,7%). Poza Unią Europejską liderem kategorii została Albania z udziałem w rynku na poziomie 6,55%. W kategorii Nowe pojazdy elektryczne (PHEV + EV) MG zanotowało wzrost o 416,3% w porównaniu z 2022 rokiem, co oznacza udział w rynku na poziomie 9,8%. Najlepiej sprzedającym się modelem w regionie Europy Środkowej i Wschodniej był MG ZS z ilością 5862 sztuk.
Lin Peng, Vice President SAIC CEE w Budapeszcie mówi: "MG korzysta z oferowania konkurencyjnych i atrakcyjnych produktów oraz ze swojego statusu i dziedzictwa jako brytyjska marka. Nowe modele, które pojawią się w 2024 roku, takie jak nowa generacja MG3 – niedawno zaprezentowane na targach Geneva Motor Show 2024 – dodatkowo wzmocnią różnorodność oferty MG dostępnej na rynku europejskim".
Marka MG konsekwentnie realizuje strategię ekspansji na polski rynek, dynamicznie rozwijając swoją obecność na terenie kraju. Na przełomie kwietnia, firma będzie już miała ponad 20 salonów MG w różnych regionach Polski. Jednak to dopiero początek – według planów na koniec 2024, ich liczba ma do końca roku wzrosnąć do 40. W nadchodzących miesiącach przewidziane są otwarcia punktów sprzedaży MG w kolejnych lokalizacjach, takich jak Rzeszów, Katowice, Częstochowa i Kraków. Dodatkowo w Warszawie zostanie otwarty nowy reprezentacyjny salon w centrum miasta, przy ul. Stawki. Realizacja tych ambitnych planów potwierdza zaangażowanie marki MG w rozwój oraz zaspokojenie potrzeb klientów na polskim rynku, zapewniając im łatwy dostęp do swoich nowoczesnych i atrakcyjnych modeli samochodów.
Notatki dla redaktorów:
*Austria, Belgia, Chorwacja, Cypr, Czechy, Dania, Estonia, Francja, Finlandia, Niemcy, Grecja, Węgry, Włochy, Irlandia, Łotwa, Litwa, Luksemburg, Norwegia, Holandia, Portugalia, Polska, Rumunia, Szwecja, Szwajcaria, Hiszpania, Słowacja, Słowenia, Wielka Brytania.
** wyłączając Węgry.
O MG Motor
MG Motor, którego historia sięga 1924 roku, to kultowa brytyjska marka motoryzacyjna słynąca z produkcji sportowych, ekscytujących i atrakcyjnych cenowo samochodów.
MG Motor jest obecnie najszybciej rozwijającą się marką samochodową w Wielkiej Brytanii, oferującą wybór przystępnych cenowo hatchbacków, kombi i aut typu SUV. Zaprojektowane w Marylebone w Londynie i produkowane w najnowocześniejszych fabrykach w kilku krajach, dzisiejsze modele marki MG są praktyczne, przestronne, przepełnione najnowocześniejszą technologią i idealnie dopasowane do potrzeb współczesnego życia.
Firma-matka spółki MG Motor jest SAIC Motor (Shanghai Automobile Industry Corporation). To siódmy największy producent samochodów na świecie, będący pierwszym koncernem samochodowym w Chinach, którego roczna sprzedaż przekracza siedem milionów sztuk. MG Motor to jedna z marek zależnych od SAIC Motor, obok Roewe i Maxus, a także Baojun i Wuling (pod marką SGMW) oraz spółek typu joint venture, takich jak SAIC-Volkswagen, SAIC-GM i innych.