17.07.2024
MG Motor z dumą ogłosiło wprowadzenie zupełnie nowej generacji SUV-a MG HS. Premiera samochodu odbyła się w lipcu podczas Goodwood Festival of Speed w Wielkiej Brytanii. Premiera nowego modelu to jeden z elementów obchodów 100-lecia założenia marki. MG HS ma do zaoferowania przede wszystkim współczesny, wyrafinowany design oraz wnętrze o zwiększonej przestrzeni i szeregu nowych, skoncentrowanych na kierowcy technologiach. MG Motor podczas festiwalu zaprezentowało również spektakularnego MG Cyber GTS Concept. To globalny debiut całkowicie nowego elektrycznego samochodu sportowego o rewolucyjnym designie.
Książę Richmond otwiera festiwal w MG C-Type swojego dziadka
MG Cyber GTS Concept debiutuje spektakularnie na arenie międzynarodowej
Prezentacja EXE181 – konceptu pretendującego do pobicia rekordu prędkości EV na lądzie
Central Feature świętuje 100 lat niezwykłych samochodów MG
Oficjalny debiut następcy SUV-a – Nowego MG HS
MG Motor uczciło swoje pierwsze 100-lecie w wielkim stylu podczas Festiwalu Prędkości Goodwood, łącząc przeszłość z przyszłością i tworząc niezapomnianą, poruszającą prezentację. Książę Richmond otworzył Festiwal Prędkości, prowadząc wyjątkową paradę starszych i nowych aut MG obok Goodwood House, a następnie w górę słynnego wzgórza.
Jego Wysokość Książę Richmond poprowadził samochód swojego dziadka – jeden z kultowych wyścigowych MG C-Type. Ten egzemplarz brał udział w wyścigu Brooklands Double 12 w 1931 roku. Do C-Type'a dołączyła grupa wyjątkowych samochodów reprezentujących najlepsze momenty w historii MG zarówno na drodze, jak i na torze. Podczas wydarzenia nowy kabriolet MG Cyberster stanął obok klasyków, takich jak MGA Le Mans, MGC GTS Sebring i MG 6R4.
Globalny debiut na Festiwalu Prędkości ukazał dynamiczną przyszłość MG poprzez oficjalne odsłonięcie spektakularnego MG Cyber GTS Concept przez Jozefa Kabana, wiceprezesa Globalnego Centrum Projektowego MG, który przedstawił ten model koncepcyjny księciu Richmond.
MG Cyber GTS Concept oddaje hołd modelowi MGC GTS Sebring, który jako model fabryczny uzyskał najlepszy w historii wynik w słynnym 12-godzinnym wyścigu w 1968 roku w klasie prototypów. MGC GTS jest kluczową częścią historii MG jako kwintesencji brytyjskiej marki sportowej. Powstało zaledwie sześć egzemplarzy, a samochód o przydomku „Mable” pilotowany przez legendarnych Paddy'ego Hopkirka i Andrew Hedgesa zajął 10. miejsce w klasyfikacji generalnej. Zajmując trzecie miejsce w swojej kategorii w Sebring, dzielny MG dzielił podium z dwoma egzotycznymi prototypami wyścigowymi, niezwiązanymi z żadnymi samochodami sportowymi przystosowanymi do poruszania się po drogach.
Aby uczcić bogatą historię i 100-lecie marki, projektanci MG Motor postanowili stworzyć specjalny model koncepcyjny , który zarówno oddaje ducha MGC GTS Sebring, jak i dostarcza samochód z napędem na tylne koła, korzystający z dzisiejszych zaawansowanych, wysokowydajnych elektrycznych układów napędowych MG. Cyber GTS Concept odkrywa dalszy potencjał MG i tworzy nową przyszłość dla modelu GTS w erze pojazdów elektrycznych i podąża śladami Cyberstera – pierwszego na świecie dwumiejscowego pojazdu elektrycznego z otwieranym dachem, który wszedł do produkcji.
Na stoisku MG znalazł się również oszałamiający EXE181, wyjątkowe dzieło sztuki motoryzacyjnej autorstwa londyńskiego zespołu projektowego MG pod kierownictwem Carla Gothama. EXE181 jest inspirowany oryginalnym MG EX181, który pobił szereg rekordów małych silników w 1957 roku i ponownie w 1959 roku, a także rekord prędkości na lądzie w 1957 roku, kiedy brytyjscy kierowcy Sir Stirling Moss i Phil Hill triumfowali na kultowym Bonneville Salt Flats. MG ustanowił rekord świata w klasie F, osiągając prędkość 395,31 km/h.
Znana jako tzw. Roaring raindrop, zwycięska próba EX181 podkreśliła pełne możliwości produkcyjnego silnika MG. Był to 1,5-litrowy silnik MGA Twin Cam z doładowaniem Shorrock Supercharger i dwoma gaźnikami SU, który osiągał zdumiewającą moc 290 KM przy 7300 obr./min.
Oryginalny EX181 reprezentował wiele z korsarskiego ducha MG, brytyjskiego producenta samochodów sportowych podróżującego na drugi koniec świata i mierzącego się z najlepszymi, wykorzystując silnik produkcyjny o małej pojemności skokowej, aby osiągnąć nowe wyżyny.
Jozef Kaban opisał projekt jako wyjątkową okazję do oddania hołdu pionierskiemu duchowi MG, jednocześnie eksplorując przyszłość za pomocą dramatycznej reinterpretacji potencjalnego pretendenta do rekordu prędkości lądowej EV, który będzie nosił charakterystyczne logo marki w kształcie ośmiokąta.
Obchody MG odbyły się również przed Goodwood House, gdzie unikatowa rzeźba Festival of Speed Central Feature Gerry'ego Judaha prezentowała Cyberstera u boku jednego z jego najbardziej znanych i lubianych poprzedników – MGB. W typowym dla Goodwood stylu odbył się sensacyjny pokaz sztucznych ogni.
Nowy MG HS również zadebiutował w Goodwood. Całkowicie nowe modele benzynowe HS i hybrydowe typu plug-in (PHEV) podkreślają zaangażowanie MG w zapewnienie najwyższej jakości, oferując jednocześnie szeroką gamę nowych funkcji, zwiększoną przestrzeń w kabinie i ulepszoną stylistykę – wszystko zaprojektowane tak, aby ten pożądany SUV stanowił jeszcze bardziej atrakcyjną propozycję dla klientów.
Aby się dowiedzieć więcej o ofercie pojazdów MG Motor lub znaleźć najbliższego dealera, odwiedź stronę https://www.mgmotor.pl/.
O MG Motor
MG Motor, którego historia sięga 1924 roku, to kultowa brytyjska marka motoryzacyjna słynąca z produkcji sportowych, ekscytujących i atrakcyjnych cenowo samochodów.
MG Motor jest obecnie najszybciej rozwijającą się marką samochodową w Wielkiej Brytanii, oferującą wybór przystępnych cenowo hatchbacków, kombi i aut typu SUV. Zaprojektowane w Marylebone w Londynie i produkowane w najnowocześniejszych fabrykach w kilku krajach, dzisiejsze modele marki MG są praktyczne, przestronne, przepełnione najnowocześniejszą technologią i idealnie dopasowane do potrzeb współczesnego życia.
Firma-matka spółki MG Motor jest SAIC Motor (Shanghai Automobile Industry Corporation). To siódmy największy producent samochodów na świecie, będący pierwszym koncernem samochodowym w Chinach, którego roczna sprzedaż przekracza siedem milionów sztuk.
MG Motor to jedna z marek zależnych od SAIC Motor, obok Roewe i Maxus, a także Baojun i Wuling (pod marką SGMW) oraz spółek typu joint venture, takich jak SAIC-Volkswagen, SAIC-GM i innych.